Saturday, August 4, 2012

Anda pernah sampai ke KidZania ? Atau anda pernah dengar nama Kidzania? Kidzania Malaysia baru sahaja dibuka di Curve NX, Mutiara Damansara pada 28 Feb 2012. So apa tunggu lagi...jom berkenalan dengan Kidzania.

 

Apa itu KidZania ?

 

KidZania diasaskan di Mexico City pada tahun 1996 oleh Xavier Lopez, orang yang mempunyai impian untuk menghasilkan satu tempat di mana-mana kanak-kanak dapat belajar atau merasai pengalaman hidup sebenar. Di KidZania, kanak-kanak seperti berada satu dunia lain dimana mereka boleh menjadi orang dewasa. Mereka akan belajar cara mendapatkan duit dengan bekerja,cara membelanjakan duit,menyimpan duit dan menimba pengalaman bekerja dalam bidang yang mereka suka.

 

Kanak-kanak dalam KidZania boleh memilih pekerjaan seperti bomba,doktor gigi,chef, pekerja hospital dan macam-macam lagi.

Teater Kidzania

 

 

 

KidZania dibuka dari 10 pagi - 5 petang pada hari Isnin hingga Jumaat ,harga tiket masuk kidzania adalah sama.Hari minggu,cuti sekolah dan cuti umum, terdapat dua sessi iaitu 10 pagi - 3 petang dan 4 petang-9 malam.

 

 

Harga Tiket Masuk KidZania

 

Kanak-kanak 3 tahun ke bawah – RM35 (MyKad & Non-MyKad)

 

Kanak-kanak (4-14 years) – RM55 (MyKad) / RM75 (Non-MyKad)

 

Dewasa – RM35 (MyKad) / RM55 (Non-MyKad)

 

Warga Emas - RM30 (MyKad & Non-MyKad)

 

Tiket masuk Kidzania boleh juga ditempah secara online .

 

0 ulasan:

Post a Comment