Monday, April 20, 2009

Aluuuu, fara di sini...

Hari demi hari aku tgk atie ni smakin byk benda yg dia plajari..ada yg menduga kesabaran aku, ada yg mencuit ati dn ada yg membanggakan aku sbgai sorang ibu..tanpa merapu byk, jom kite tgk perkembangan atie..

1. Aku.....bu,mama,ma
2. Abie....abah
3. Nenek...nek
4. Tok Ayah..ayah
5. Kakak...tatak
6. Jatuh...atuh
7. Pooh....o'oh
8. Katun Mickey Mouse...o'udo
9. perut...yot
10.sakit...akit
11.susu...nenen
12.bird...bird
13.cat...tet(meow)
14.Lembu...moo..moo
15.Fish..ish
16.Apple..po
17.Ball...bol
18.yoyo...yoyo (ngan memek muka skali)
19.ubat...bat
20.mandi..ndi
21.aduh..duh
22.Ya Allah...Ya Allah..
23.Apa...po
24.kipas...pas
25.lampu..pu
26.chicken...iten
27.nasi...acik
28.Allahuakbar..Allahbak
29.Hp...ecek
30.Tok Mi...Omi
31.Tok Abah...ubat (sambil tunjuk perut, maknanya suh buh ubat la tu..hihihi)

kalo mkn nasi/mee/bihun n sebagainya kt umah, sumer nk bt sdiri, langsung x bg aku suap, nk berdikari la kunun..tima kasih la anakku sayang krn blaja brdikari..tp tu la, kalo mkn elok xpe, sama banyak ngan tumpah, kedian dia kutip mkn lak yg tumpah tu..ble aku tnya pgasuh, elok je dia mkn kt umh pgasuh, mkn bersuap lagi..eiii mmg menduga kesabaran tul budak kici ni..

skg ni kalo dia jatuh k, sakit kena apa2 ke, dia mesti pukul tmpat yg membuatkan dia sakit/jatuh smbil ckp apo ni...skali tu aku terhantuk hidung aku ngan dahi dia, sambil gosok kpala, dia ckp adooo..apo ni, siap tampar muka aku ngan tangan besau dia..hihihi

0 ulasan:

Post a Comment