Saturday, March 14, 2009

berkulat gamaknya blog aku nih...sejak dua menjak ni x de masa lak nak hapdet benda alah nih..kat opis bizi ngan keje, kat umah pun hjg mggu je la kalo ade masa pun, tu pun lepas jenuh berperang ngan anak dara yg kecik tuh, br la leh kalo nak relax..

sebut pasal anak, nak gak la aku citer sikit bebanyak psal anak2 aku nih...

bermula ngan kakak...skg dh byk benda yg dia blaja, nampak cam da matang, maklum la dh jadi kakak ni kna la pandai blaka...kekadang aku suh ngasuh adik pun leh harap, tapi x lama la, ble da jemu, mula la carik gaduh..bab jeles no. 1, kalo tgk tv, tak dibaginya adik tgk sama..bukannya slalo, siap ckp lh "adik jgn tgk, ni tv kakak ni"..tgk tv bagi kat dia la, channel 613 mmg peberet..kejap pocoyo, kejap dibo, word world,mickey mouse, my friens tiger & pooh la...ingat citer stu2, x dan aku nak nengok dunia tv..tapi katun2 tu sumernya bagus utk minda budak2, byk yg bleh blaja dr sumer tu, kekadang aku pun ralik ngadap katun..hihihi..baru2 ni aku sakit perut."aduh kakak, ibu sakit perut".."ibu sakit perut? ibu nak ubat?"..taknak, ibu xnak ubat"..dia tanya lagi..ibu nk ubat k.."taknak la kakak"..dia jwb apa???"tak nak udah", siap jeling lagi kat aku...bertuahnya anak..

adik pun dh byk blaja dr kakak, cakap pun bleh la ckit2..kalo aku tgh syok tgk tv, mula la dia cr remote bg kat aku, sambil tangan tunjuk tv, siap ckp "o'odo"(citer mickey mouse), maknanya suh aku tukar tv katun, kalo x kena ngan katun dia nk tgk, nangis2 smbil geleng kpala..time citer mickey mouse, mula la carik bantal yg ada sampul mickey & friends, dn suh aku sebut nama2 tu..

kalo nak citer pasal anak2 nih, x abih satu page..nanti ade lak yg muntah nk bacanya...apa kata korang layan jer gamber2 ni


















1 ulasan:

  1. samerlah kiter.. sampai tak dpt tgk citer kiter. ank dok tgk citer dia.. dari siang sampai ke mlm.. paling dia suker wonderpets, liltle einstein n yg wana citer tu...

    ReplyDelete