Wednesday, July 15, 2009

Petua Anak Pintar

Assalamualaikum wbkt. setelah puas aku 'mengoogle' dan baca buku, aku terjumpa lak petua ni, yang aku kira kita boleh kongsi sama-sama.. Tak payahlah nak beli susu yang dok iklan dalam tv tu untuk anak jadi pintar hanya cukup dengan petua ini pun dah berbaloi rasanya..Lama dah rasanya aku tak masukkan entry aku kat sini..so sekarang jom kita sama-sama kongsi petua hebat ini..







Petua Anak Pintar

1. Bacalah YA LATTIF 100 kali dan hembuskan di ubun-ubun anak setiap malam bila anak tidur.

2. Bacalah surah al-Fatihah 1 kali

3. Alamnasyrah 1 kali

4. Bercakap-cakap dengan anak ketika dia sedang tidur dengan menyeru nama penuh dia dan berbinti ibunya. Contohnya memberi nasihat dan lain-lain lagi.

5. Sapu air lebihan wudhu pada muka dan ubun-ubun anak kita.

Sekian..semoga petua yang di berikan ini dapat memberi manfaat kepada semua pembaca blog ini

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...