Sunday, March 30, 2008


Masa baru sampai kat Airport Kota Bharu , tengoklah faqihah tak dok diam


ni hubby aku duk tengah tunggu oder dkat KFC KLIA



Buai laju-laju sampai cucur atap...Athirah tak pakai baju dah pandai baca kitab..hehe


Emm..nyum.nyum cedapnye ibu...ni peberite kakak ni..(kentang Blend)


salamz sumer...hr ni aku br msk opis lepas smggu balik kg, balik kg pn bersebab, bukannye saje nk perabihkan cuti..aku sbnrnya ada outstatiom kt IADA Ketara, Besut slama smggu, kena lak nga cuti maulidurrasul br2 ni, aku amik la cuti awal shari. Aku, hubby dn faqihah brtolak blk kg pg khamis ngan flight. Pepagi buta lg aku dh nyusahkan orang suh p anto aku sefamily ke erl putrajaya. Sib baik la ciqtan ni baik..hehehe..ayat la tuuu..smpai je epot, kami terus check in, pastu p mkn KFC. Faqihah la yg paling syok skali ble dpt mkn mknan peberet dia ni (telur hancur dn kentang putar). Lam flight faqihah tido hingga la smpai kt epot KB. Sampai je sn, adik ipar aku da mnunggu, lalu kami p umh arwah nenek hubby kt panji sbb ade kenduri kt sn.

Seperti sblm ni, aku la paling gumbira ble dpt jumpe anak bongsu kesayangan ni..bongsu???hehehe, bt sementara ni la..athirah suka gelak, pantang nengok org, mesti senyum jek, mulut manis cam ibu dia gak..ekekekeke...

Smggu aku dok umah mertua kt bachok, dekat ckit nk travel p besut..aku tiap2 hr ulang alik dr umah ke besut, bukan aku sorang jer, tp sumer kwn2 aku yg 5 org lg tu..tiap2 pg lam kul 8 pg p amik diorang kt hotel Sutera Inn KB, pastu follow keta opis p besut..sampai umah lak da ptg, lam kul 6.30 - 6.45 ptg..time yg terluang tu la aku dpt main ngan anak..tp "masa" ni sllu je cemburu ngan aku, rs kejap jer bersama ngan anak2 da nk balik kl...kali ni aku blk kl sorang jer, anak2 sumer kt kg, bukan x sayangkan anak..kerana sayangkan anak la aku terpaksa berjauhan...aku kena terima ngan tabah sumer ni, lagipun aku da kalih (ore klate oyak). Dr mula kawin smpai skg aku mmg da biasa dok sorang2 ni..kdg2 time ade anak la yg paling syok..tp skg ni aku keseorangan..kini aku kembali seperti dulu...huhuhu

aku sebenarnya ada perancangan nk tukar opis..keje tetap sm(audit), cuma opis je lain..klu leh aku nk keje yg xde outstation camni..bukan ape, aku kesiankan hubby dn anak2..masing2 perlukan aku..sebagai isteri dn ibu, aku akan berkorban utk masa depan kami...mudah2han usaha aku utk tukar ni dpt perhatian dr pihak atasan...aku sllu berdoa agar diberi kesempatan oleh Allah utk aku sekeluarga hidup bersama, cuma waktu belum tiba lagi..mungkin ada hikmah disebalik semua dugaan ini...yang paling aku "terasa sengsara" bila mana aku keseorangan memikirkan anak2 di kg..inilah dugaan yg kukira paling hebat dn kuat utk aku tanggung..semoga Allah tabahkan hati dan kuatkan semangat aku utk menempuhi ujian-Nya ini...kwn2 pn tlg la doakan sama ye, biar lah kami diberi peluang utk hidup bersama family cam orang lain..beruntung la kwn2 yg leh duk sbumbung ngan family...insy suatu hr nt aku pasti begitu jua...amin..

13 ulasan:

  1. Pembetulan skit..bkn Sunway Inn tp Sutera Inn..mu la org yg sgt tabah penah aku jumpa..klu aku jd mu, aku tak tau la mcm mn aku nak hadapi semua ni..seksa idup ooo...dah kawin, ada anak, tp masih mcm idup bujang..semuanya kerna terpaksa kan..
    Elok jgk klu nak pindah k tpt yg tak de o.station byk..aku syorkan mu p HQ tak pun negeri..klu nak dkt dgn hubby kn Audit Negeri Selangor je la..
    Ni hny pandangan dr sorg kawan..

    ReplyDelete
  2. niat tu ade, ntah ble dpt x tau la aku...tp ble bos ckp dlm meeting td, sebak lak aku dengar, bagus la klu bos sdiri d a ckp cmtu, nt next meeting leh la aku sampuk ckit...aku rs kak kib crite prob dia kt cik din, pastu cikdin cite kt bos, sbb tu bos masuk lam meeting..aku tau dlu ms group cik din, dia sllu nanye aku ade mslh x stp kali kuar outstn, x kira la mslh fam k ape k..dia mmg amik berat psl anak buah dia..tp aku x brani nk bgtau kza sbb dia bujang, myb x faham kita yg dh brkluarga ni..

    ReplyDelete
  3. sori nyampuk...
    ngadu dkat bos terus masaalah tu..settle..

    ReplyDelete
  4. la, dok sutera inn ker? nape x cakap sbb dkt dah ngn opis. leh kenal ngn intan, leh jumpa ngn mumy.

    ReplyDelete
  5. opis sheeda area mn..mami pn x prasan sheeda keje kt situ, klu tak, leh la kita jumpe

    ReplyDelete
  6. bos da ckp lam meeting klu sesape ade prob, bgtau, nt leh dia ikhtiar cmne...samada nk suh wat keje lain kt opis, xpn tubuh group yg x kuar oustn..hehehe

    ReplyDelete
  7. Saya sokong buat keje lain yang tak melibatkan Outstation...senang sikit bagi tumpuan dekat anak dan suami..kalau outstation selalu nantikan anak n suami merana...isk..isk..

    ReplyDelete
  8. klu tubuh group lain mmg sah2 la mu dgn abe ksygn tu..hihihihi...bosnya adalah yg pmalas bt kijo tu...

    ReplyDelete
  9. mcm yg sayang suami tinggal2kan kata tu betul gak...tp klu dah keje yg mcm ni mmg kot mn pun kn keluar..cm yg bezanya kerap dgn tak kerap je..

    ReplyDelete
  10. tapi kena ingat..jangan selalu tinggal suami...nanti dia cari lain.haw..haw.haw..:P

    ReplyDelete
  11. org laki mmg cmtu, lam otak dok pikir nk pasang lain..nk pasang lain..tu yg sllu dok pikir dn niat...klu la allah kabulkan prmintaan dia tu..x tau la cmne perasaan bini dia!!!!br la dia tau langit ni tggi k rndh..mentang2 la leh psg 2,3,4..mulut pulak asyik dok mintak benda2 cmtu..klu bini dia tau, bukan k hancur piruk hidup..

    ReplyDelete
  12. tul tu...sy sokong...org laki zaman skg bukannye leh caye sgt..bini carik keje pn utk bantu dia gak..tp org laki ni x sedar..asyik nk ngata x tentu pasai

    ReplyDelete
  13. Opsss...Sori..maaf..gurau je tu..jangan ambik ati laks..

    ReplyDelete