Thursday, July 3, 2008

Pertamanya..ku bersyukur kehadrat ilahi...kerana telah menyelesaikan masaalah yang terbaru menimpa ku..ini (pertukaran isteriku ke Shah Alam)
mulanya hanya tuhan saja yang tahu..betapa resah gelisahnya aku..bila mengentahui isteriku dapat tukar ke Shah Alam..aku bukanya apa..sebenarnya aku memang suka sangat bila isteriku tu dapat tukar tempat kerja yang tidak memerlukan selalu Outstations...dapatlah dia menumpukan perhatian kepada anak-anak...kalau tak..tiap-tiap bulan mesti kena balik kampung ...hantar anak..di tambah pula..sekarang ni musim gawat(harga minyak n barang naik) tak lalu aku nak balik tiap-tiap bulan...tapi apakan daya dah terpaksa...
berbalik pula pada cerita tadi...aku memikirkan bila isteriku dapat tukar ke Shah Alam..bukan menyelesaikan masaalah kami..tapi menambah masaalah pula..yer lah..1st kena cari rumah lain dekat Shah Alam dah tentu mahal punyer....2nd rumah d semenyih akan d tinggalkan sia-sia 3rd kalau nak berulang alik dari semenyih ke Shah Alam..fuhhh!! jauh beb...tol lagi.. minyak lagi...botak kepala den...4th nasib anak-anak kami pula...kena cari baby sitter baru pula..dan lain-lain sebab musabab lagi
So...Alhamdulillah lah...dengan berita yang aku terima tadi tu benar2 mengembirakan aku dan isteriku...(rayuan untuk tidak bertukar ke Shah Alam di terima..) dan isteriku akan bertukar ke pejabat area putrajaya juga...(yang penting tidak keluar outstation selalu)


p/s: ibu...abi tak jadilah nak belanja ibu dekat Restoran Tarbush tu...cz abie baru baca dalam laman web JAKIM bahawa restoran tu tidak tersenarai sebagai pemegang sijil halal JAKIM..sila rujuk (http://www.halaljakim.gov.my/aduan_siar_c.php?id=2647&) huhuhuuu....kempunan nak merasa masakan Timur tengah..(teringat masa kat Over sea dulu)
tapi tak per...abi akan bawak ibu makan dekat satu tempat...tapi rahsia tau..Syyyyyyy...!! balik nanti abi bagitahu...

2 ulasan:

  1. nak tompang sekaki ble??hehe..
    harap2 la opis baru ciqna kali ni kurang o.station berbanding skrg ni..tp klu dh nama audit..kot mn pun mst kn keluar jgk..ciqtan pun dah rs mcm nak cr tpt yg tak o.station jgk la..maklum la..anak nak masuk 2 dah ni..

    ReplyDelete
  2. pakat pindah ramai2...kesian bos besar, da la en din pn naik pangkat lepas ni...anak buah lak da 3 org brtukar lam thn yg sm

    ReplyDelete