Monday, December 15, 2008

hari ni la hari yg paling penat dalam hidup aku ble kuar bekerja....mana taknya, kul 8 pg da sampai ERL, tuk pegi wat odit kat jab hal ehwal orang asli di wisma selangor dreging dkt ngan KLCC..nak p ngan keta, bukannya kenal sgt jln kl nih, mau sesat jadinya..lgpun kl sgt terkenal dgn ke"jammed"nya,dr erl transit di KL Sentral, kedian terkejar2 lak naik Putra, masyaallah, ramainya manusia, berhimpit2 dlm putra, mcm2 orang,mcm2 ragam...tiba di KLCC, sesat la pulak, mujur mai ngan kwn,tu pun sama2 x penah naik benda alah tu sampai cni...terkial2 kami ,mencari jln kuar dr bangunan tu, macam la dok negara asing..hehehe, bt malu kaum jer..ble dpt kuar dr bangunan tu, skali lg tercengang2 carik wisma dreging, kena cross jln besar br jumpa..lutut mula menggeletar, mana taknya, ngan perut kosongnya lagi, naik tu naik ni, jalan situ,jln cni, jam 9.30 br smpai sana...penat giler, kalo tiap2 hari gini, mau pengsan dibuatnya..kul 4 ptg aku da ca alik but, cam tadi gak, jalan pun terkocoh2, nak kejor putra la katakan,dlm putra, bermacam2 manusia aku jumpa,baunya pun da tengik, almaklum la da ptg, masing2 terkejar itu ini, sampai erl putrajaya pun da lewat, 5.20, mujur gak kuar kul 4, kalo kul 5, harus jam 7 br sampai umah..esok skali lg aku kn p sana, dan skali lagi la aku kena lalui apa yg aku lalui hr ini...ble balik umah, segala kepenatan hilang begitu ajer..pandang je muka hubby,anak2 dn papa mama, semua penat lelah tiada..sronok ble dapat berkumpul brsama family...

0 ulasan:

Post a Comment