Thursday, August 7, 2008

kisah ni da lama, tp br ade masa nak hapdet benda alah nih...mggu lepas athirah cirit birit hampir smggu, isninnya aku amik EL mmandangkan atie lum sihat spenuhnya..ptg isnin aku bw dia p kcemasan kt pjaya, dia ditahan kjap, 2 jam nunggu lam bilik tu smpai sejuk naik ats kpala aku..rs nk demam pn ade, balik je umah, badan aku lak rs seram sejuk...esoknya apa lg, MC la jawabnya, x leh nk bangun lgsung, berat je kpala nih, sib baik hubby amik TS, leh jaga anak2 kt umah..jaga anak yg x sihat ni amat menduga...sedih nengoknya, lemah x brmaya, alhamdulillah Allah telah beri aku kekuatan utk hadapi smua dugaan-Nya dn aku berjaya mengatasinya...berkat sokongan hubby, fam dn kengkawan sumer.....

ble anak da sihat, aku ngan hubby lak demam, diikuti ngan faqihah, anak sulungku...ya Allah, beratNya ujian Mu kali ini...bayangkan 3 org skali gus dmam lam fam aku...tp aku trpaksa gagahkan jua badanku utk memastikan anak2 dn suami mendapat perhatian dr aku...alhamdulillah, dalam ksusahan, ada ksenangannya..Allah xkan membebankan umatNya, Allah itu Maha Kaya...sib baik mama dn papa dtg dr kg utk jaga anak2 aku..ringan sikit tugasan aku...pg ahad, mrk bw anak2 aku balik kg, biar la aku dn hubby betul2 sihat dlu br lah kami balik amik anak2....

ptg ahad tu jugak, hubby rs x sedap badan, kepalannya semakin pening dn badannya smakin panas, aku ajak abe lan tlg bw kami p spital serdang, aku nk drive sdiri pn x larat sbb kpala masih lg pening...smpai sn, aku ngan hubby ditahan kt kcemasan dn drip water...abis 2 botol, aku dibenarkan kuar, tp hubby terpaksa ditahan ward sbb doc suspek denggi....MasyaAllah...mujur gak anak2 aku sumernya kt kg, kalo x, aku pn x tau cmner nk bt, lemah kpala lutut ni dok pikir...

3 hr 3 mlm aku berkampung kt spital...kesian hubby, lemah jer bdn dia, kalo leh biar la aku yg sakit, sbb aku x kuat nak hadapi sorang2 nih...sekurang2nya kalo hubby sihat, dia leh jaga aku..mujur gak la dalam pening2 lalat, aku masih lg gagah perkasa...hahahaha...

buat kawan2 yg tlh byk membantu aku dn fam di saat2 genting hinglands br ni, aku ucapkan bebanyak tima kaseyyyy....tanpa dorongan, sokongan dn nasihat dr sumer, aku x brada di sini hr ni...chewahhhhh syahdu la puleeeek...apa2 pn tima kasih bebanyak bt ciqtan dn mak yang bersusah payah p cr ketam dn masakkan utk hubby aku...hanya Allah yg dpt membalas jasa kalian...

p/s ciqtan, ust tanye ko mgidam ape, nt aku leh tlg carikan....

1 ulasan:

  1. hahahaha..cakap kat ust..aku tak mintak byk..mintak dia bwk balik mangga2 yg kat rmh sewa dia tu utk aku jer..

    pasal sup ketam tu kan..musa perli aku la plk..kononnya sup tu tak menjadi..hahaha..belasah jer la..dia kata bkn rs ketam..tp rs mcm kulit ketam jer..hi3..hampeh tul la..mmg aku dah kata..aku tak pandai buat..lps ni kn blajar dr kesilapan ler jwbnya..

    pape pun ciqna..aku ucap tahniah kat mu sbb mu tabah menghadapi semua ni..lps satu..satu dugaan dtg menimpa..

    ReplyDelete