Thursday, April 28, 2011

Berikut di kongsikan jenis-jenis suplemen yang perlu di ambil oleh seseorang individu..:-

  • Multivitamin Dan Mineral
- Membantu melengkapkan kekurangan zat nutrisi dalam diet terutamanya bagi mereka yang tidak mendapat khasiat sepenuhnya daripada makanan.

  • Execap Capsule
-Ia mengandungi Vitamin B yang tinggi. Komponen yang penting untuk tenaga dan sistem saraf serta sesuai untuk individu yang sibuk dan aktif dengan aktiviti harian.

  • Vitamin C Complex
- Memain peranan utama dalam pembentukan Kolagen dan membantu dalam penyerapan zat besi. Ia juga membantu mengurangkan masaalah selsema , penyembuhan luka dan mengkatkan pemulihan tisu. ianya juga baik untuk kesihatan kulit serta melambatkan tanda-tanda penuaan.
  • Kalsium Dan Vitamin D
- Ianya baik untuk kekuatan tulang dan gigi, Kalsium juga berperanan meningkatkan kemampuan otot jantung untuk mengembang dan mengempis serta seterusnya mengawal degupan jantung serta membantu masaalah osteoporosis. Manakala vitamin D pula membantu meningkatkan penyerapan Kalsium .
Demikianlah tadi beberapa jenis suplemen yang dapat saya berkongsi dengan anda semua. saya harap anda semua dapat mengambil manfaat daripada jenis suplemen yang saya terangkan di atas, dan ingatlah pengambilan suplemen tambahan adalah penting .Ianya mestilah mengikut jenis-jenis yang saya sebutkan diatas tadi. sekian.

0 ulasan:

Post a Comment