Sunday, March 6, 2011

Anak2 dara aku yg 2 org tu dh pn skolah...kira ni tahun ke 2 diorang msuk taska..alhamdulillah dh byk pkembangan yg dpt aku lihat...x kira lah dr segi akademik ke akhlak ke, sumernya aku brpuas hati..x sia2 aku hantar diorang p taska..wlaupun yurannya mahal, tp ianya amat brbaloi n brpatutan dgn apa yg diorang pelajari..
seronok bukan main lagi la ble dapat p skolah...brsemangat la nk blaja n jumpa kwn2...balik skolah siap praktis lg apa yg diorang blaja kt skolah..ngan aku2 skali kena jadi anak murid diorang...hahaha..

aku pn sronok ble bli buku2 latihan, sukukata k apa ke..diorang manfaatkannye..setiap bulan mesti aku blikan mereka buku2 utk mrk blaja kt umh...aku nk didik mereka agar mereka rajin mentelaah dan menjadi anak yg brguna ble mrk besar nanti...

kt taska, mereka bukan saje belajar membaca, menulis, menyanyi ttp mrk juga diterapkan dgn nilai2 islam, mereka diajar iqra',mengaji,solat..kira puas hati la hntr diorang p sana..balik umah pn diorang tolong aku lipat kain(pakaian diorang la) sbb kt skolah diajar cam2, simpan pkaian yg dh dilipat, tlg isikan air dlm botol, kemas tmpt tido n sbagainya.. 

Tak rugi la aku hantar mereka masuk taska awal...sbb mereka juga didedahkan dgn psekitaran cam d skolah..insy nt senang la ble mrk masuk alam psekolahan yg sebenar, sng la nt mrk nk brgaul dgn kwn2 n guru2..

0 ulasan:

Post a Comment